torsdag 6 mars 2014

Eget intresse

Gillar man något, och pysslar med det blir man bra. Älskar man något, och pysslar med det går det dessutom fort att bli riktigt bra.
Kunskap sugs upp mycket snabbare, man ser lösningar och hur man kan förbättra sig.

Förmodligen är nörderi en sorts förälskelse. Om det håller i sig kommer man en vacker dag att bli en mästare. Om man också tillsätter ett stort mått envishet, professionalism och ett litet mått perfektionism.

I några år var jag otroligt förälskad i kajaker. Bygga kajaker, paddla , resa, lära sig av de som var riktigt bra, och de som var mästare. Samt övning, övning, övning.
Vad kunde förbättras med det paddeldraget? Med den framåtlutade rollen? Hur jag rörde mig i den vågen?

Sen kom ett husintresse och skuffade undan kajakerna. Innan jag blev mästare. Det blir nog ofta så, och det är inget man rår över. Man måste följa hjärtat, sen får hjärnan följa efter.
En dag kanske paddlandet som passion kommer tillbaka, till dess får vattnet nöja sig med ett besök då och då.

Först måste den här husförälskelsen lugna ner sig lite. Efter färdigställandet av Stora Huset kommer jag nog vara ganska tillfredställd, och gå vidare.
Eller så är det här vad jag ska syssla med, och jag får jobba vidare mot att bli mästare på hus.

Men jobba vidare med saker som berör måste jag, annars skulle jag nog tyna bort och bli liten och grå.

Det här var inte vad jag tänkte skriva, men det får stå kvar ändå.
Den här videon handlar lite om detta, sevärd!

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar