söndag 16 mars 2014

Fläktslangslåda?

Kanske man kan kalla det. Efter att ha latat mig i en södersluttning, givetvis rakt på ett myrbo var det dags för lite uppbyggligt pyssel.

Jag hade ingen plan idag, så jag började göra färdigt fläktkanalen. En surdeg jag dragit mig för länge. Ser jobbigt ut.



Fläktslangen förlängd med en skarv och mer dragspel. Jädra smidigt med dragspel, fast det känns som att det räcker med en fjärt i fel riktning för att de ska gå sönder.



Att täta runt den var pissvårt. Det här får duga. Tejpen fäster inte ordentligt på dragspelet.



Sen skulle jag ju tagit bilder på hur jag byggde den, men jag hade supit bort telefonen.
Jag började med en fyrkantig ram av läktbitar.
Sen lutade jag en skiva masonit mot den och fällde in masonit mot den på sidorna.



Jag tänkte först skita i botten, men det såg för jädra tråkigt ut, så jag skruvade upp några bitar råspont som botten. Annika har målat hyllplanen också. Ljust och fräscht!
Nu får hon måla slanglådan vit också. Vi har bara vitt och grått hemma just nu.



Nästa projekt får bli att fixa belysning till transporten. Den här ljusrampen fick vi med när vi köpte husvagnschassit.
Plug and play, sjupolig kontakt sitter på och allt. Positionsljus skiter vi nog i. Annars måste jag sätta en
kopplingsbox och böka.

Jobbigt.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar