tisdag 25 mars 2014

Försenat skumglas

Jag har ju undrat varför vi inte fått något ordentligt leveransbesked på lasset skumglas vi beställde den 11e mars.

Jag anade oråd innan, och idag blev det bekräftat. Tydligen har de levererat ut för mycket, och skumglaset har tagit slut. De som får vänta är de små engångsbeställarna, i vanlig ordning.
På fredag hoppades Hasopor kunna ge besked om när de skulle kunna leverera till oss.

Det ska enligt ritningen vara ett lager skumglas i botten, innan vi kan börja mura grunden. Alltså kan vi som det ser ut nu inte komma igång på måndag.

Konstruktören har ritat skumglas rakt i chaktbotten, och så blev det ju inte då matjorden var så djup. Vi fick
bygga upp rätt mycket.




Nån dag skulle jag väl kunna ta, även om anropstiden var 10 dagar, och de haft 19 på sig. Men jag har en känsla av att det kan dröja mer än så.

Grunnar på alternativ. Just nu funderar jag på att skita i att vänta skumglaset, och ersätta med makadam just under sulorna.


Det kommer bli pyttelite sämre isolerat, men jag tror inte det spelar så stor roll. Häver väl i lite extra
skumglas utanför istället.

Ska sova på saken. Makadam tar ju ingen större tid att få hem. Bestämmer oss imorrn. 4 m3 makadam ska hem i så fall.
Och en skvätt småkross i nån fraktion jag får kolla upp för finavvägningen.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar