tisdag 18 mars 2014

Att äta vad man känner för

Här är artikeln av Paul Chek som Annika tyckte var bra.

Paul Chek spelar i en högre spirituell division än vad jag gör än så länge. Man får tolka hans tankegångar så gott man kan. Mycket av vad jag läste av honom fattade jag inte alls för fem år sen, idag är det självklara saker. 

En del av vad han skriver här kan jag känna igen. Har märkt det senaste året att mina behov av kolhydrater och fett/protein verkar variera en hel del från måltid till måltid.

Ibland ska det vara ett rejält lass flottigt kött, sen kan det kännas bättre med mer grönsaksorienterat vid nästa mål.  Även hur lättsmälta grönsakerna ska vara. Vissa dagar vill jag ha kålsorter, andra dagar potatis.

Intressant att man kan känna av ledvärk på morgonen om man ätit för mycket protein, det ska jag hålla koll på framöver.

Att lyckas bli så känslig att man kan bestämma korrekt till varje mål vad man behöver är nånting som säkert tar många års övning.
Men det skulle förmodligen leda till en jädra bra hälsa med mycket energi.

En värdig hobby, skulle jag vilja säga.

/Peter

Det här stycket var riktigt bra skrivet:

FOR ME, it all boils down to this.
If I am to be part of the healing process, to be sensitive to what is needed by both humanity and by Mother Nature, and feel safe that I can trust my instincts, I must be healthy.
If I am to have enough life-force energy to actively create my dreams and share my wisdom with those that may benefit from it, I can’t afford to save a chicken or a cow if it means that my own health will suffer.
If I continue to be a vegetarian when my body tells me to do otherwise, how long will it be before I don’t have the energy to even ring the bell of animal abuse, recycling, water consciousness, or food awareness? While I’m saving a few chickens and cows, I risk diminished health and vitality, and therefore available energy to be the change.
Paul Chek



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar