måndag 31 mars 2014

Mysa in containern

Vad tomt det blev utan Lilla Huset. Städade det sista igår kväll.



Har använt strömmen på tomten för första gången! Sågen snurrade som den skulle.
Den här lilla byggelsmodifräsen har vi fått i present av pappa. Ovärderlig!



Det blev något av helgarbete över det hela idag. Gick upp sent. Mjäkade runt och fixade lite här och där.
Men vi lyckades bygga hyllor och styra upp containern.
Innan låg allt på den stora hyllan golvet. Den hyllan blir full väldigt fort.
Fick plats med arbetsbordet vi haft på uteplatsen vid lägenheten också.
Skönt att ha en bänk under tak.

Ja. Hyllan lutar. Jag är sämst.



Imorgon kommer SnickarJocke, så då får jag väl se till att befinna mig på tomten kl sju.
Jag inbillade mig att vi skulle hinna lägga sulblock och armering så att KA-Sven skulle kunna inspektera att de ligger där. Och sedan gjuta i sulblocken.

En pervers fantasi, skulle jag vilja säga. Med tanke på allt jobb som inte lades på grunden idag.
Bad honom komma på onsdag förmiddag istället.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar