söndag 2 mars 2014

Spiskåpa i äkta MDF

Idag kände jag mig mogen för att ge mig på spiskåpan. Bygghandeln hade skickat med mig en bit MDF att leka med.
 Det hade ju varit fräckt med plåt, men jag orkar inte misslyckas med det just nu. En annan gång.

Sänker ned den en bit från undertaket, blir lättare bygge.



Första skiven felskuren, rättskuren och fastskruvad.



Andra skivan dito, cirkelsågen har fått jobba idag.



Tittar man på strukturen på MDF ser det inte ut att vilja ta skruv från sidan, så att säga. Putshyvlade trekantslist för att ha nåt att skruva i.



En liten lampa monterad i kåpan.



Sådär, färdigt. Resten tar målarn. Satte dit en list i framkant så man kan luta köksredskap eller nåt däruppe.
Blev en liten hylla ovanpå där man kan böka in bråte också.



Från farstun. Vinkelbeslaget skär lite i ögonen. Det tar målarn sen. Notera även hur jag lyckas sprida ut skit på precis varenda yta efterhand som jag sätter upp dom. Jag är ju sanslös.


/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar