måndag 10 mars 2014

Tidplan för leveranser

Dags att fundera igen över materiallogistiken. När jag går på tjänstledigheten 1 april vill jag ju inte att vi går och sparkar på en jordkoka i fyra dagar och väntar på material.

Imorgon kommer vi lägga i ett lager material för att jämna av inför radonduken. Alltså borde jag beställa radonduken igår. Först behöver jag klura ut tjockleken på genomföringsstosen för vattenledningen.

Jobbet var förstående och lät mig kompa ut imorgon också, tack! Niklas ville ha en spadpojke, kan bli intressant att se hur det går till.

Vecka 11, dvs nu.
Beställer jag radonduken imorgon kan vi ha den utlagd innan vecka 13.
Beställer jag skumglaset imorgon borde vi kunna få den mitten av vecka 13. Räknar ut mängden imorgon
när vi känt på hur bärlagret blir.
Ringa Metria och beställa utsättning av huset.
Beställde precis material till grunden så vi ska få det till slutet av vecka 13.
Prata med Jörgen om delar till ett byggtappvattenställe.
Beställa en container att låsa in verktyg i.

Vecka 12
Jobbmöte i Malmö 19-20e...
Läggning radonduk på helgen. Fixa fram en gasvärmare till tejpen.

Vecka 13
Leverans av skumglaset. Tippa 1/3 i grunden och resten utanför?
Leverans av material till grunden i slutet av vecka 13.

Vecka 14
Börjar tjänstledigheten.... Aaahhhhhhh!!!!  Det är lugnt Peter det ordnar sig =)

Tack för stödet Annika. Du är bäst.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar