söndag 30 mars 2014

Vagnsflytt

Idag har Lilla Huset flyttat upp till tomten. Jag är mycket glad! Känns som att vi flyttat dit redan nu.
Att det är hemma.



Niklas drog med grävmaskinen istället. Det funkade kanonbra. Gick väldigt smidigt att knixa in den på sin plats. Jag har oroat mig för den här flytten i ett halvår, så det är väldigt skönt att det är klart.
Kommer sova som en sten inatt.



Efter att ha hängt in dörrar och fönster igen flöt jag runt i ett lyckorus. Ruset fick en avmattning när det var dags att skyffla makadam igen. Nedan paddar vi över förhöjningen där sulblocken ska stå.

Tror jag förstått tekniken för att få upp makadam på skyffeln nu.
Man skopar väldigt flackt, tar bara på ytan av materialet.
Alltså ska man använda en skyfel med ganska hög vinkel mellan blad och skaft.



Imorgon ska vi 
Ta med mer verktyg och bråte från Mor och Far.
Sätta upp hängrännor och fönsterfoder igen.
Börja snickra hyllor till containern.
Pröva att väga av makadamet inför sulblocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar