fredag 25 april 2014

Byggmöte, och mycket skumglas

Man behöver ha örnkoll på pissdunken under dasset. Johannes hånade och undrade om det var ytspänning. Det var värre. Tur att det finns nitrilhandskar med långt skaft. 
Annika får ta godbiten att göda växter med de första litrarna. Detta är produktionen sen vi startade upp dasset för typ en och en halv månad sen. 



Det var ju tänkt att vi skulle vara lediga idag, men KontrollAnsvarige och inhyrda gamla ByggChefen på kommunen ville komma förbi och göra inspektion av byggplatsen.
En och en halv timmes uttråkning innan de for igen. Genomgång av kontrollplaner och så vidare. babbel babbel. De hittade inget direkt att gnälla över, utan mest genomgång av det byråkratiska. Tur Annika inte var med.
Hon har svårt för pengadiande.

Dränka dom i papper, och nicka och le åt allt tror jag är ett framgångsrecept.

Snickaren pratade om att Rörmokaren skulle komma idag och dra kallvattnet då det ska ligga under isoleringen. Men han kom aldrig.
Jag blev svinsur då han vägrade svara. Till slut ringde han upp. Min mobiltelefon kopplar över en växel i Malmö, så han trodde det var en vidrig nasare och sket i att svara.

Han kommer imorrn bitti istället.

Jag började ösa lite skumglas, och visst är det lätt, men det är också en sjukt stor hög.



Latheten slog in, så jag ringde till Niklas och bönade och bad att han skulle komma med maskinen och fösa det närmre Huset. Efter lite experimenterande öste han upp det mot regelväggen medans jag stod inne i grunden och skottade för glatta livet.



Den halvtimmen sparade rätt många timmars jobb. Kan det vara värt.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar