måndag 28 april 2014

Måndag

Drog en lättnadens över att Jocke inte skulle komma idag. Pisstrött, ont överallt och omotiverad. 
Dock ville han att jag skulle förbereda lite inför gjutningen av plattan i badrummet. 

Han och Jörgen ska komma imorgon och bygga form, armera och dra VVS. Fast jag vet för lite för att fatta vad jag skulle förbereda. 
Släpade mig runt och fyllde upp skumglaset till rätt nivå, bara i badrummet, resten orkade jag inte. När vi paddade över det igår sjönk det typ 10 cm. Bild på innan paddning nedan.



Hål förberett för gjutning av förstärkningssula till bärande pelare. Mor och Far fick lära sig handblandningschocken igår. De kånkade in den första halvfulla, astunga hinken och stjälpte i den. Splatt. Pyttelite i ena hörnet. Det gick åt 350 kg torrbruk per sula, hur mycket blött det blir vet jag inte.


Köpte armeringsmatta och fötter till den i alla fall. Får hoppas jag är intelligentare imorrn.

Humor förresten, Jocke undrade om jag skulle handblanda till plattan eller om han skulle boka en betongbil.
Det har jag lärt mig senaste månaden, jag handblandar inte 1,5 m3 bruk... Knappt ens under dödshot tror jag.

Då får det hellre kosta några tusen med en betongbil från Tranås.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar