onsdag 7 maj 2014

Att angöra en brygga

Eller att bygga ett hus.
Alla dessa projekt. Det är det vi kallar det för. Vårt hus = Hobbyprojektet.
Det känns inte så stort / betungande / enormt och folk tittar lite konstigt på oss och skrattar när de hör oss kalla det för vårt lilla hobbyprojekt.

Jag tror att man måste skaffa en viss humor till livet för att överleva dagen. Humor och livsgnista. Och att vara galen. Då är man rätt. 
En man sade att om du/din idé inte blir hånad, förlöjligad och skrattad åt av andra då är den inte tillräckligt bra. Var inte som alla andra helt enkelt. Var dig själv och låt hjärtat visa vilken väg som är din att gå. 

Åter till hobbyprojektet modell större och tanken på att det är skräckinjagande.
Jag har en fin vän som sade till mig att bara man kommer in i byggandet så är det inte så skrämmande som det verkar. Det rullar liksom på. 
De orden har jag hållit fast vid. De orden gav mig lugn.
Och ja det är sant. 
Det är inte läskigt längre och det rullar på.
Man stannar upp. Funderar. Och fortsätter.

Namaste
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar