söndag 11 maj 2014

Dagens småplock

Jag brukar inte få mycket gjort på söndagar. Så även idag. Pysslade med att regla upp fönstrena på övervåningen. De här stora hålen gör det så ohusligt. Inom modern arkitektur eftersträvar man "illusionen av hål i väggarna", har jag sett på TV. Jag avskyr hål i väggarna.



Lite mindre hål. Jag vet inte hur höga fönstrena blir på ovanvåningen är, så jag reglade bara underbiten. Satte fönstrena 80 cm ovanför bjälklaget. 70 cm kändes för lite.



Klättrat upp på containern för att försöka lista ut hur högt jag ska sätta lunettfönstret. Inte blev jag klokare för det. Ser bara en ställning. Inte kom jag ner heller.



Sätter det 15 cm under takfoten, så blir det nog bra med det.



Fick en massa besök idag, så sen blev det inte mer snickrat. Blev ett uppehåll i regnandet, så Mor och jag körde upp 24 st halmbalar till tomten. Tänkte vi skulle prova på lite balning imorrn!



Egentligen vill jag inte ha balarna inne, men det fanns inga tjocka presenningar att få tag i igår.



/Peter

1 kommentar: