fredag 30 maj 2014

Hängrännor klara

Mamma anmälde sig frivillig att måla undersidan av takfoten. Jag krälar i stoftet av tacksamhet.



Själv suger jag åt mig att göra färdigt hängrännan på norrsidan. Den blev rak och fin. Bättre än visesidan av huset. Föga förvånande. Södersidan är dock okej, jag gråter inte alltför mycket.



Än så länge har vi inte förstått meningen med en sopcontainer på byggplatsen. Andra gången jag var på soptippen. Båda gångerna med enbart bilen.
Gjorde ont i snåltarmen när jag såg att någon smackat sönder och slängt de där fina fönsterbågarna. Kan inte se nån form av röta på dom.



Började bygga om ställningen på östergaveln till fristående. Mamma har gjort sina första timmar som balare. Ett fack har det blivit, längst till höger.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar