onsdag 7 maj 2014

Leverantör av lera

Det var den kallaste dagjävel var varit med om tror jag. Jag brukar inte gråta över dåligt väder, men idag ville jag hem strax efter vi kommit ut till tomten.
Annika kämpade på och satte upp fågelband på taket i regnet medans jag satt i den relativa värmen i Lilla Huset och planerade.

Vi verkar ha fått tag på lera. Det var ju kämpigt med att hitta ren lera i vår kommun.
Först hörde jag med Webers fabrik i Linköping, men de hade stängt för renovering ett tag.

Ringde idag till BEFAB, och de hade ett riktigt lerhål som dom grävde i inne i Linköping. En bit att köra leran, men det får vi väl ta. De hade inget just nu i Mjölby.

Men de ville gärna att vi kom in och inspekterade leran, så inte våra definitioner skiljde sig åt. Det tror jag ju inte det gör, men jag ska åka in imorgon och hälsa på.

Sen ville de komma och titta på putsarbetena, då de inte skickat iväg lera till en sån applikation innan.
Tätning av dammar verkade vara det vanliga som folk ville ha lera till.

Nu blir det filmfylld eftermiddag istället så får regnet vräka ner, och vinden snålblåsa bäst det vill.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar