torsdag 29 maj 2014

Med och utan gavelväxthus

Tanken var att vi skulle gått på guidad tur bland Håkan Strotz och Ulrika Krynitz fantastiska minihotell idag. Vi sket i det när vi såg vilken enorm mängd folk som hade samma idé.

Lätt hundra pers vällde ut i skogen.

Här är en äldre bild på ett av småhusen. Deras känsla för handarbete och detaljer är makalös. Jag blir lite matt bara jag ser nockbrädan. Skulle jag aldrig orka.



På ovanvåningen i det här huset har Ulrika sin verkstad, och Håkan har sin på bottenvåningen, tror jag. Nu var de här husen rätt lika i detaljerna med sina brädtak. Annars blandar de vilt med plåt, jordtak och tegel. Fast alltid mycket trä.



Nu till godbiten. En äldre bild på deras boningshus jag hade på datorn. Snyggt hus, gårdens gamla boningshus som de renoverat genom åren.



Sedan sist har det ploppat upp ett gavelväxthus i trä. Ser riktigt smakligt ut. Jag är mycket för växthus med smårutor som ligger som fjäll, men de har fått det att funka asbra med hela rutor. Tätt mellan spröjsen verkar vara framgångssagan.



Vy från köksträdgården. När det blir dags för vårt växthus, om jag inte är helt utarbetad och spyr på snickeri innan dess vill säga. Då vet jag var jag ska bjuda in mig.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar