söndag 18 maj 2014

Mer balar

Det här ska föreställa mina förberedelser inför putsning. Tycker om att låsa fast nätet med smala träbitar i olika längder. Är träet bredare än 90 mm nätar jag. Kanske fegt, vad vet jag.



Om man är ensam är det i mitt tycke smidigare att sy fast en bal i taget. Då kan man luta sig över balen och ta emot nålen.



Vid snedsträvorna släpper jag snörena.



Och stöter balen smalare med murbräckan.



Vi började med södersidan idag. Jag kan knappt få väggen färdig i samma takt som mamma putsar.
Gulla med nischer är inte att tänka på, det får vänta.
Blev mycket besök idag. En av mina förebilder, Håkan Strotz, kom förbi. Kul! Man lär sig alltid nåt nytt av den snubben.



Norrsidan klar för nu, förutom elcentralsfacket. Centralen jag ska leta reda på:
Infälld plåtkapslat utförande för ca 40-45 moduler. 4 rader x 12 moduler blir tot 48. Då är ca 130 % reservutrymme medräknat.
Infällnadsmåttet Höjd 718, bredd 312, djup 82 
 Enr 2270907




Norrsidan vid hemgång. Hoppas på att det blir shoppingresa imorrn. Sätta sprätt på all cash jag inte tjänat senaste månaden.



Mangolden verkar vara en jäkel på att växa. Ändå skattade jag den rätt hårt på de största bladen häromdagen. Söderläget mot dasset plus en skvätt urin verkar uppskattat.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar