onsdag 14 maj 2014

Mer balning

De 24 provbalarna försvann rätt fort. Hyrde ett flyttsläp denna gången, tyckte det var kluddigt att lastsäkra halmbalarna. I det här gick det in 77 halmbalar. Dyrare hyra än ett gallersläp dock. 



Inställt framför väggen som är klar för tillfället. Vi tänkte ta ett lass till, men var ganska möra efter det här kånkandet. Hade blivit väldigt fullt i huset också!



Provar ny teknik i översta biten av facket. Läktar mycket, och våldar in lös halm från insidan. Mindre svårt att putsa nu. En förbättring.



Dags att klura på fönsternisch. De få nischer jag putsat har varit pissjobbiga då halmen varit för lös. Stal konceptet från överdelen på facket och pressade in halm innanför läkt. Tycker det tog för lång tid, men blev bra. Ska sova på saken.



Läkt på utsidan, dags för insidan. Jag är jobbig och vill ha nisch uppåt också.



En bit på väg. Lyckades förstås mosa tummen med hammaren så riklig blodvite uppstod. Piss. Putsa uppåt är förresten pissjobbigt upphöjt till 8.
Där om någonstans vill man att förarbetet ska bli bra. Har provat att putsa ett tak en gång, hos Marjo Marthin. Det gör jag aldrig om.



Mitt fönsterkludd drog ut på tiden, Annika har putsat ifatt mig.



/Peter

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med om upplevelsen av att putsa uppåt hos Marjo! Haha vilket jävla grisjobb! :D
    Det bestämde jag där och då att det gör jag aldrig igen. Taket kan få vara trä och leran kan få vara på väggarna :)

    SvaraRadera