torsdag 29 maj 2014

Några små hus i skogen

Såg en annons i Åter att en kvinna i närheten hade några små hus hemma, så jag åkte dit under förevändningen att kolla på keramik.

Här har vi en gammal vagn som ingen bodde just nu. Enligt Karin hade den nog stått på sin plats i tio-femton år. Glömde ta bild på framsidan av den.



Mysig inuti! Vy från dörren. Gillar den ärkesmala garderoben som blir en liten rumsdelare vid sängen.



Vy från sängen mot hörnet med vedspisen och köket. Dörren och hallen är precis till vänster. Rymlig vagn. Trevlig. Gillar färgerna.



Skorstensutdragningen och regnvattenuppsamling.



Ett annat mindre hus på gården. Vet inte om det är bebott, men gillar proportionerna.



Det här huset på hjul var tänkt till uthyrning i år, men hade ockuperats av häckande fåglar. Antar att ett visst renoveringsbehov föreligger. Lät fåglarna mysa i fred och irrade vidare.

Bastant underrede. Nåt liknande ska jag skaffa en vacker dag och bygga den ultimata monstervagnen.



Min husfavorit på detta besök. Vilken liten pärla! Tillhörde inte gården utan låg som grannhus.


/Peter

2 kommentarer:

  1. Åh! Där ute kommer jag att bo efter sommaren. Var och tittade på ena huset i onsdags och bestämde mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fränt! Tror det kan bli riktigt roligt och intressant.

      Radera