fredag 23 maj 2014

Oj, flytta ställning

Idag är jag faktiskt nöjd med vad jag hunnit med. Blev inte som planerat, men skit idet. Började med att riva lite i ställningen på södersidan. Den har ju tjänat sitt syfte, att få på taket. Den är för hög för halm och putsarbeten.



Rätt vad det var hade jag slitit ner alltihop. Förutom en snutt i sydvästra hörnet som nog kan användas senare. Hörnen som sticker utanför huset är jobbiga, tycker jag. Hängrännan kanske hamnade lite högt, men det får vara bra så.



Sen tänkte jag pröva om jag kunde resa lite av norrsidan själv. Och det gick också bra!



Plötsligt var jag borta i änden. Sätter nog tegellyften i denna änden. Ta med lien och röja en väg under lönnen för tegelbärandet.



Och så ser den ut underifrån. Så vacker. Sen ser man att takfoten är omålad, och får kräkreflexer.



Det är väl litegranna räcken kvar att skruva fast i änden, men det är ju en dag imorrn å. Fast då ska det regna nåt brutalt. Så kanske inte.



Det är lite jobb kvar på östergaveln, så jag lugnar mig med att flytta den ställningen. Går rätt bra att klämma dit vindskivor ändå, inbillar jag mig.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar