torsdag 1 maj 2014

Små funderingar

Man förstår inte vilket enormt monsterprojekt det är att bygga ett hus själv förrns man sitter där med byggmaterial upp till näsvingarna och kippar efter luft.

Det blir en massa hårda lärdomar om hur fantastiskt det är med maskiner, och hur tungt det är att lyfta saker om och om och om igen.
Mamma kan knappt sätta sig ner efter pärsen med att släpa skumglas i helgen. Det var fyra dar sen.

Att bygga ett hus verkar koka ner till att förflytta material från en plats till en annan. Kan man minska mängden material ska man nog hugga den chansen som en glupsk labrador.

Redan innan vi börjat putsa har jag en känsla av att jag aldrig kommer bygga ett hus med utvändig puts igen, till exempel.

/Peter

1 kommentar:

  1. Det där med släpandet känner jag igen mycket från odlandet. Jag jagar varje chans jag får att inte transportera gödsel, jord, halm, utsäde mer än en gång. Rätt plats direkt och inte en massa mellanlagring.

    SvaraRadera