fredag 2 maj 2014

Ställning på gaveln också

Tomten är för många människor viktigare än huset. Det här äppelträdet var en stor anledning till att vi gärna ville slå oss ner här. När vi råkade snubbla in här första gången bjöd det på fantastiskt goda, pyttesmå päron.
Eller nån päronliknande frukt. 

Det skär i mitt förhärdade hjärta när jag ser folk ta ner alla träd på tomten, "för att det skräpar ner". Vem kommer vilja bo där efter dom?



Det blev ställning på gaveln också idag. Vis av gårdagens fadäs lätt jag kortbommarna gå in en bra bit i huset så de höll sig på plats själva. Sen kunde jag lätt resa spirorna och skruva fast dom själv från en stege i ett moment.

Här på långsidan gjorde jag ställningens gångplank 115 cm brett. Nästan hela vägen in till väggen så det känns tryggt att jobba med vindskivorna och sånt.



Lagom när ställningen var klar kom ett SMS om att färgen till takfoten anlänt till ICA. Vi avslutade med att prata med växterna och skruvlimma två pelare till övervåningen.



Imorgon blir det till att läkta södersidan, och förhoppningsvis nåt mer. BjudKorv! Bygghandeln firar femton år på nuvarande plats. En god anledning att köpa skruv alltså.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar