tisdag 6 maj 2014

Tvångsblandare

Har funderat fram och tillbaks senaste veckan på hur man skulle göra med tvångsblandare till putsarbetena. 
Marete tyckte att hennes 120 liters blandare var helt lagom, men hon skulle inte velat ha en mindre.

Ulf Henningsson tyckte att ju större desto bättre. Blocket har inte varit nån guldgruva. Begagnade maskiner verkar försvinna fort. En ny 120 liters kostar mellan 19.000 och 22.000 kronor.

Till slut blev det en begagnad hyresmaskin. En Rojo 230 liters för 10.000 från Cramo Trade
Det är nog rätt välanvänd bråte de säljer. Först går det tre år i Sverige, sen fem år i öststaterna enligt ryktet.

Den fungerade, lagrena kändes okej, och om nåt går sönder finns det reservdelar. Ingen kommer sno den, man kan ju inte ta den under armen direkt. Ful så man blir blind av att titta på den också.



Niklas lyfte av den från hyrsläpet när han kom hem från jobbet. Där den hänger ser den mest ut som ett trött UFO med levitationshaveri.



Regn och pisskallt. Avslutade med att komplettera skruv och järn i takstolarna. Hann nästan alla innan jag trodde fingrarna skulle frysa av.



Även lärt mig att ju större koljan är, desto bättre smakar den.

/Peter

3 kommentarer:

  1. hej. Jag har stött på stora problem med min hantverkare kring mitt skumglas. Kan ni ringa/maila mig?
    0704949209 el rolf@nikula.dk

    SvaraRadera
  2. lat veta mig när du vill atervösälje din blandare. Konrad
    0708194136

    SvaraRadera