lördag 21 juni 2014

Boktips

Det plöjs böcker även dessa tider på året. En del ger mig mardrömmar. Speciellt "Vad är pengar" av Andreas Cervenka. Och ja jag blir sådär fruktansvärt upprörd. Ingen bok jag har vid sängen för jag vill inte somna förbannad.

Men nu är jag inne på en bok som legat i bokhyllan länge. En av Peters inköp till vår samling. Den har för mig varit helt ointressant eftersom jag inte tycker om att springa. Aldrig gjort. Jag är den som hatade idrott / gympaläraren och gympaläraren / idrotten ogillade mig. Kan ju bero på att det enda vi gjorde var innebandy och volleyboll. Ett magert smörgåsbord helt enkelt.

Men den här boken fängslar mig, den har mig runt sitt lillfinger. Såja såja jag är liite långrandig men jag vet att du vill.... fortsätt läs! Och jag plöjer sida upp och ner och förälskar mig i dessa galna människor. Känslan av att javisst kan du springa bara du ger bövelen i att ha gympaskor / löparskor på dig tex. Där är jag nu i boken. Varför uppbygga skor kanske inte är bäst. Jag tycker att det stämmer. Vandrade på Caminon för några år sedan och de enda skor mina fötter accepterade var ett par gamla utslitna asics. Då förstod jag inte hur det var möjligt men nu inser jag att de ville vara ett par starka fötter och inte bortklemade i ett par kängor/stadiga gympadojor.
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar