söndag 8 juni 2014

Mer puts

Hm. Det här putsandet kommer nog ta ett tag. Nu är jag klar uppe på ställningen, förutom hörnen. Det tar väl också ett tag kan jag tänka mig. Mycket puts går åt på hörnen verkar det som.



Men innan dess kan det vara bra med fästen för stupröret. Gjorde så här, vet ej om det är rätt. Stuprören blir rätt korta, så det kändes som att två fästen var nog.



Hela väggen ser ut som en bajskorv, så det är lite svårt att illustrera vad som är putsat. Jaja. Typ hälften?



Runt fönstren väntar jag lite med, till jag fått i en karm och kan klura lite.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Har du lite lutning på fästena till stuprören? Alltså så att ev. regnvatten rinner ut från väggen och inte in i den?
    /syster Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det fanns liksom ingen lutning inbyggd i dom. då hade hela beslaget lutat. Eller så är jag dum i huvudet. Kanske bäst jag kollar en gång till. Funderade lite på det där.

      Radera