tisdag 17 juni 2014

Nytt fönsterförsök

Jag gör ett nytt installationsförsök, ser om jag kan göra saker i rätt ordning denna gången.

Putsar flush med stommen så det styva putsnätet ligger bra.



Märkligt. När fönsterkarmen var vinkelrät på ena diagonalen var det helt åt helvete på den andra. Ja ja, bågarna går att öppna och stänga, båda ser lika sneda ut. Skiter i det, då är det nog bra.



Tanken är förstås att även bågarna ska bli hulkengröna vid tillfälle.



Näta undersidan innan jag sätter dit fönsterblecket. Drevat också, förstås. Det här nya drevet fäller som en angorakatt på våren.



Ett nytt försök, med lägre krona. Nu funkar det! Enligt Annika kan det vara för att basen på ett objekt ska vara visuellt tyngre än ovansidan. Kanske stämmer.
Gick runt på tå när jag målat, vill inte damma ner färgen. Första gången jag stört mig på att linoljefärg torkar långsamt.



Nu får det vara till senare. Tänkte hänga i bågarna när färgen torkat. Målar troligen det sista lagret färg när putsjobben är klara både inne och ute.



Och utstockningen kryper långsamt nedåt på det andra norrhörnet.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar