söndag 29 juni 2014

Putsfrenzy och tilluftventiler

Mamma var arbetssugen idag, och det var molnigt. Så vi körde ett ryck på söderväggen. I vanlig ordning låter jag andra jobba och glider undan för att fixa smågrejer. 



Hög tid att ta kväll. Klockan fem vinchade jag bort mor från väggen.



Har bland annat lyckats med att sätta in ett VP-rör för utebelysning över ytterdörren.



Inklusive en träplatta att skruva fast den i, förstås. Den är satt så den hamnar några cm in i putsen. Ett jädra planerande med puts. Fördel träfasad.

Mamma undrade om jag tänkt på tilluftsventiler. Det hade jag helt glömt! Som tur är finns det öppningar kvar på alla rum som ska ha sån lyx. Precis beställt tre stycken termostatventiler.



Annika utför första matlagningen i Lilla Huset. Anka i curry.
Hittade en funktion i mobilen där man kan ta avlånga bilder. Teknikens under.



Annika klagar över att avståndet mellan spis och diskho är för stort. Lathet säger jag.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar