söndag 6 juli 2014

Arbetsdag med familjen

Idag kliade det i fingrarna på Mor och Far. Klockan halv åtta smsade Mor och undrade om vi inte skulle börja jobba snart.

Annika och mamma grävde ner sig i putshinkarna medans jag och pappa hämtade två kärror med halmbalar.
Här har mamma pajat handsken, och ohygienisk puts har befläckat hennes skinn.



Putsa putsa. Det här kan dom, och jag kan nöja mig med att blanda mer puts åt dom. För det är tungt.



Vi balade nästan klart västergavelns botten, men putsarna kom ikapp. Vill inte vara i vägen för dom när de jobbar så bra.
Provade lite varianter på övervåningen där det inte finns ställning, men kom fram till att vi behövde golv, mer reglar och en trappa inne i huset.
Hittills har vi bara klivit in från ställningen, men snart är alla nåbara fack igenbalade.

Så pappa byggde en trappstege till övervåningen. Här beundrar han sitt verk.



Jag har lagt arbetsgolv till östergaveln och fram till trappstegen.



Brant, men bra. Man kan faktiskt gå utför utan att frukta för sitt liv.



Så här långt kom mina kära putsare. Säger kanske inte så mycket då förebild saknas.
Det är ett hål kvar där en tilluftsventil ska mekas in som jag får fixa till i veckan.



Har påbörjat en flugdörr till Lilla Huset förra veckan. Morgonkvällens uppgift får bli att fälla in gångjärn och såga till någon form av handtag till den. Sedan får skräddaren ta vid.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar