onsdag 16 juli 2014

En halv vecka

Som den viktigpetter jag är tänker jag nu koncentrera mig på uddajobb, och att bana vägen för mina arbetare.

Tilluftsventil skulle in, men medföljande rör var inte nog för halmhusets väggtjocklek. Hade sånt flyt att 110 mm markavloppsrör var synnerligen kompatibelt.



Halvvägs, typ. Kilar in den i spillbitar OSB.



Klart! Vilken stjärnsnickare jag är.



Pusfasaden ställer till, eller så är jag dum i huvudet. Satte några träbitar som håller fast utegallret i liv med framtida fasad. Noga uträknat, hoppas jag.



Terapijobb, riva ställning för att sätta i bågarna i andra norrfönstret. Förhoppningsvis sista gången jag lider för detta misstag.



Annika lider mer. Asfaltskletande på sulblocken. Att döma av gråten är det tråkigt.



Skramlaren sponsrar med några gamla fönster från ett hyreshus. De revs ut på 70-talet, vällagrade nu.
Vill tvunget ha glas från samma tidsperiod som de andra fönstren.



Duvjävlar. De övernattar på nockbalken. Jag misstror individer som regelmässigt skiter ner sig i sömnen.



Karmar på övervåningen! Nu är det redo för "någon" att bygga nischer.



Delat på ett av fönstren för att prova lösgöra glaset.



Äkta kitt, lossnar som ett skit när man bänder i det. En del av kittet är faktiskt segt fortfarande, trots att det måste vara minst 50 år gammalt. I löve it!



Utsikt från eftermiddagsskitningen. Så jäddra gött! Här ska jag sitta många timmar och pösa i framtiden.



Jag ska få låna Tommys glasskärar pryttlar i helgen, spännande att se om jag reder ut det.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar