onsdag 23 juli 2014

Förkyld, jag?

Det har jag inte tid med. Fridök rätt länge igår kväll, rätt kallt i vattnet. Jag kanske tog ut mig lite väl mycket.
Har alltid ansett att man fan inte blir förkyld av lite kyla, men jag kanske har fel.

"Du måste tänka på att du är gammal nu, då kan man inte hålla på sådär."
Hånade mamma.

Ligger i Lilla Huset och småsover. Mamma putsar på västgaveln. Rogivande att ligga och höra hur dom jobbar på och klarar sig utan mig. Så stolt över dom!



Annika "Blå Påsen" på väg till blandaren. Ena stunden klagar mamma på att putsen är för sandig, sen är den för lerig. Härligt att höra!



Annika har balat en bit på västgaveln nu på eftermiddagen. I det här hemska vädret går det knappt att uträtta någonting. Pissvarmt. Just nu känns det inte asintelligent att vi valt typ det varmaste läget i hela kommunen att bo på.



Hon ringde under morgonen när jag var på jobbet och var upprörd över mitt beslut att lämna fulla bajstunnor i kofferten över natten. Hade tydligen jäst som två äckelmuffins och runnit ut i bilen. För varje litet gupp på vägen till tomten fick hon höra ännu ett litet diskret klafs när mer vällde ut.

Hon har ett hårt liv, den stackaren. Jag är faktiskt lite ångerfull. Hon skulle kanske valt en snubbe med normala intressen.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar