lördag 12 juli 2014

Lördag!


Min man och livskamrat som besitter skrivandets gåva är ute på ett jobbuppdrag. Så för att muntra upp honom ger jag mig nu på en statusuppdatering ang. huset.
Så håll i er här kommer särskrivningar och annan smått och gott. (Betänk att jag är åttiotalist; skolan var inte bättre då.)

I dagens övningar kom mina svärföräldrar som en virvelvind in vid åttasnåret.
Själv asade jag mig upp vid sex och gjorde yoga. Min nya grej. Kan ha förändrat mitt liv men det får bli ett annat inlägg.
Glada i hågen satte svärfadern igång med att kopiera fönstret och modern med att bala.
(Virket var det snålt om idag så det fick bli att hänga på låset hos träleverantören.)
Jag har mest skyfflat skumglas och försökt gömma mig för solen.



Efter god mad och en sådan där god kaka som man bara vill äta mer av. (Obs den lämnades kvar! Stod på diskbänken och pratade med mig. Ät mig Annika, ät mig... jag är god och mumsig! Men jag övertalade den att den skulle vara kvar där tills i morgon iaf. 1-0 till mig. Än så länge.)
Eftermiddagen bjöds på mer balande och svärfar gav sig på att putsa på grunden. Vilket jag är tacksam för, betong och puts äter upp mina händer.


Någonstans vid tretiden tyckte han att nu får det räcka. Kan kanske bero på att jag och hans äkta hälft började sjunga gamla dängor av Lill-Babs. I dont blame him.
Så här fint vart det iaf!
/Annika




1 kommentar:

  1. Åh vad fint! Längtar hem. Kommit till hotellet nu...

    /Peter

    SvaraRadera