fredag 1 augusti 2014

Den heliga månadsavräkningen

I slutet av varje månad gör jag och Annika var sin månadsavräkning och sätter ihop.
Vi tror det är extremt viktigt att hålla koll på var pengar tar vägen, särskilt de små summorna, då de kan bli stora över tid och lätt glöms bort.

En kompis frågade idag efter ett förslag till månadsavräkning, och det här är vad jag fick fram. Lite annorlunda än det jag använder själv, troligen lite bättre.



Passiva inkomster är till exempel en post jag inte har, då jag inte har några passiva inkomster.
Borde ha med det så det stirrar på mig hånfullt med sin tomhet.

Mitt sparande spårar jag inte jätteväl heller, då jag helt enkelt sparar allt som blir över. Ska bli bättre i framtiden.

Att spara 50% av inkommande cash sticker säkert någon i ögonen, och jag erkänner att jag inte klarar det själv just nu. Tidigare har jag oftast sparat nåt ditåt, även om jag inte hållit koll på det.
Det blev liksom bara så, då jag inte haft några dyra intressen.

Jag använder inte budgetar, då jag tycker budgetar är skittråkigt. Ska pröva igen nån dag.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar