måndag 4 augusti 2014

Inkommande el, och en sandsikt.

I vanlig ordning glömde jag tänka på att elcentralen kanske även behöver ha matning utifrån, om det ska finnas något att fördela vidare i huset.
Här kommer en 32 mm VP-slang utkrälande.



Och där var den nedpillrad. Efter det kom jag på att vi skulle ha eget jordtag också. Suck. En slang till då.
El-Magnus dök upp i precis rätt ögonblick och tröstade mig med att det räckte med en 16 mm slang, eller 20 mm och jag ville stila lite.
Kommer göra ett urtag i lecablocken så vi kan putsa in rören.



Tyckte det var väl mycket stora stenar i sanden Benny levererat. I alla fall för kalkputsen. Tillverkade en sikt
av 5 mm(?) nät och läkt.



Så här mycket sten blev det över från en spade sand. Sikten kommer nog betala av sig.



Avslutade kvällens jobb med att tömma bajstunnan. Andra gången sen vi började bygga. Otroligt gräddigt jobb faktiskt, när man har urinseparering. Bär lätt en full tunna med en hand, och kände inte minsta lilla bajslukt. Fantastiskt.

Pisset luktar desto värre, men det brukar jag leja ut till Annika.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Ja.. det är inte lätt att vara fru i detta hushållet ;)
    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du klarar dig ju bra! Idag har jag målat fönster och Håkan har målat brädor och plåtar till garageporten. /B

      Radera