torsdag 21 augusti 2014

Nhja & Osho

För att citera min fina vän Josef: Nhja!
Jag har fortfarande inte levlat upp mina skills i att laga en smartphone så det blir inga bilder från dagens event. Det har blivit väldigt lite bilder överhuvudtaget. I början kände jag mig nästan lite handikappad när smartphonen dog. Puhu.. hur ska jag nu kolla detta och detta? Jag har ingen väder-app, hur ska jag nu veta vad det blir för väder idag?
Sjukt tragiskt. Nästan så att jag skäms lite. Men nu har det gått x antal veckor och jag har lärt mig att titta ut genom fönstret och känna av vad det blir för väder. Så på ett helt annat sett har jag levlat upp i något annat! Och det som jag tänkte: Åh! måste göra nu / kolla nu annars går världen under! kan vänta tills jag kommer hem. Eller så finner jag något som är mer kreativt och glömmer bort det helt. Intressant är det iaf.

Så denna långa utläggningen är mest för att jag hade velat fota av ett Osho citat och bära det med mig som en varsam käftsmäll. Istället hamnar det här.
Säger kanske inte så mycket men fortsättning finns på sidan 91 i "Kreativitet".

"Om du hade fått en karta över livet när du kom in i världen - "Så här ska ditt liv bli, du ska bli gitarrist" - då hade ditt liv blivit mekaniskt. Bara en maskin kan förutsägas, inte en människa. Människan är oförutsägbar. Människan är alltid en öppning... en möjlighet till tusentals saker. Många dörrar öppnas och många alternativ finns alltid vid varje steg - och du måste känna, du måste välja.
Men om du älskar ditt liv kommer du att finna.
Om du inte älskar ditt liv och älskar någonting annat blir det problem..."

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar