onsdag 6 augusti 2014

Onsdag

Kom hem tidigt idag. Annika och mamma hade precis avslutat sitt kalkputsjobb. 
Kompis som jag är involverade jag stackars mor i putsning av grunden istället, så nu är norrväggens grund färdigputsad.

Kletade in inkommande VP-slangar också. När bruket är härdat ska trälisten som spänner in slangarna förstås plockas bort och ersättas med bruk.



Ett stuprörsfäste på söderväggen har sett dagens ljus. Svårigheten låg i att komma ihåg hur långt in de sitter på norrväggen, där jag mätt in så fint så fint...



Så här långt har kalkputsen krupit på norrsidan, nästan hälften. 



Och hör jag orden "När flyttar ni in?" mycket mer kommer jag börja få sura uppstötningar.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Ha, det blir värre, vänta bara tills ni får höra;
    Va, har ni inte flyttat in än??
    /Marete
    (fast med ert tempo blir det säkert inte så!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor humor, det fick Annika höra idag. "Det var ju flera år sedan jag var här, är ni inte klara än?"

      /Peter

      Radera