tisdag 5 augusti 2014

Tisdag

Eftersom jag är en rövlapp har jag glömt att dokumentera Annika och Mammas slit idag. De har putsat upp en sats på tre hinkar sand. Det var lite lite, de kunde köra på fyra hinkar innan det blev för tråkigt tyckte Annika. Sagt och gjort, jag har siktat och laddat blandaren med fyra hinkar till imorgon.

Sen har hon skrapat färdigt en fönsterkarm och målat fönsterbågar. Väl slitet min ängel, väl slitet.

Det jag och mamma putsade i söndags har torkat någorlunda tror jag. Inte en spricka att upptäcka. Skönt.



Jag hämtade Husets matarkabel efter jobbet. Det var en styv jäkel att få in i VP-slangen. Helt svettig när jag kommit genom de 2,5 metrarna.



Drog genom en 20 mm VP-slang också, för jordledningen. Sågade ut ett jack så vi kan putsa in dom helt
och hållet.



Fick storhetsvansinne och tänkte börja på det direkt, var halvvägs in i putsoverallen när jag insåg att KC-bruket var slut.
Åkte och handlade istället, efter att ha lyft 12 säckar bruk och en kyckling fram och tillbaks insåg jag att jag gjort vad jag kunnat för denna kvällen.

Nu behöver Annika datorn för att konsumera Downton Abbey. Jag förstår inte kostymdrama, satsar på en rafflande bok om gråvattenrening istället.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar