lördag 23 augusti 2014

Utstockning igen, efter lång paus

Mamma har gråtit över att östergaveln inte har någon puts, så det kan regna på halmen.
Jag tror att det är manipulation på grund av putsabstinens. Mamma tycker utstockningen är roligast.

Så helgen är planerad och vikt åt detta projekt. En fuktig förmiddag, vilket kan anas på bilden nedan.



Känns som att det gick fortare än vanligt. Jag blandade för glatta livet och satte upp putsnät med mera.
Hade bara fyrtio liter bajs, det höll oss med alldeles lagom jobb på en dag inklusive långlunch hemma hos Pappa.



Smilfinken. nu har bottenvåningen faktiskt fått sin utstockning, bara övervåningen kvar då.



Efter att jag lämnat hem Annika och Mamma hämtade jag sextio liter bajs till morgondagen.
Skäms lite grann över att bilen står fylld med avföring till allmän beskådan på parkeringen, men
det får jag väl bjuda på.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar