tisdag 16 september 2014

Att se på när puts möglar

Jag har upptäckt anteckningsblocket i mobilen och prövar nu att skriva ner allt jag kommer på i en att göra lista där jag sedan raderar punkterna när de blir gjorda. Nyhetens behag och allt det där.

Sista fönstret fick ett bleck som tack.



Färdigspjälat på insidan av gaveln, och en inre skivstump monterad för tilluftskanalen. Missräkningen var dock stor när jag upptäckte att grå 110 avloppsrör inte var kompatibla med
ventilen. Ut och leta reda på en röd spillbit nån dag istället.



Börjat planera för skorsten och efter det innerväggar. Förklarande skiss för Annika så hon inte blir arg. När jag pratar ser hon bara en mun som rör sig enerverande tror jag.

Frågeställningen var om del av väggen skulle få en grund av betong eller lerbruk. Lerbruk skulle det vara.



Under takfoten har putsen börjat få päls. Det blåser för dåligt. Några enstaka groddar har börjat leta sig fram också.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar