söndag 14 september 2014

Att titta på när puts torkar

Medans vi väntar på att putsen torkar på västergaveln föröker vi sysselsätta oss med annat smått och gott. 
Mor och jag putsade upp de sista säckarna KC-bruk vi hade på grunden imorse. Räckte näästan runt hörnet. 

Annika har börjat rumstrera om i skumglashögen och omlokalisera den till randisolering. Skumglaset gör det den är bäst på och vägrar samarbeta.



Vet inte hur det gick till, men jag lyckades skita ur mig två meter ställning till. Mamma har vågat sig upp på sågbocken och putsar så högt det går. Alla hörnen är utstockade. Halleluja!
Notera det taffliga förhöjda skyddsräcket för bockjobbet. Inga dödsfall på mitt skift.



Och där kletas det sista hålet ihop. Nu måste vi ha en våning till.



Annika började städa tomten häromdagen. För att upprätthålla terrorbalansen började jag städa inne i huset. Första gången det städas på minst tre månader känns det som. En massa feng shui-ig energi frigörs.
Mamma har lyckats frikoppla vattenslangen och ordnat misstänkta kissfläckar på byxorna.
Hon försöker få dit slangen igen på bilden, om nån undrar.



Stolta byggare! Hoppas jag i alla fall. Dom kanske bara är glada över att få åka hem.



Har ägnat kvällen åt att skriva listor över kommande byggprojekt inne i huset. Skorsten, innerväggar och isolering. Många frågetecken blir det.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Hua - känner igen det där med att försöka flytta runt Hasopor. Det samarbetar inte riktigt!

    Vad använder ni för verktyg? Jag har testat det mesta känns det som: spade, grep, skyffel, kratta... En fyllhammare är det jag gillar bäst men när det börjar krypa ner i gräset funkar den inte alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fyllhammare ser ju bra ut för att luckra upp det! Började använda en hacka igår för samma syfte. Funkade ju jättebra.
      Använder gärna snöskyffel för att ösa upp det om det är "luckert".

      /Peter

      Radera