onsdag 24 september 2014

Förberedelser för inomhusjobb

Mor hjälpte mig att måla dörrar och karmar på morgonen, så nu är det väntans tider igen.

Ska sätta ihop en offertförfrågan till några isoleringsföretag. Har som hobby att göra så bra underlag jag kan. Tror det lönar sig. Det jag funderar mest på är hur man gör vid nockbalken. 



Känns ju smidigast att isolera in hela balken då den ändå ska byggas in, men vi får väl se vad isolerarna tycker.



Mitt underlag, som nu ska renskrivas.



Funderar på hur man ska möta taket och innerväggarna. Snickaren grät ju och tyckte vi skulle se till att även innerväggarna blev diagonalsträvande för stabilitetens skull, och det är kanske inte fel.
Jag får mala lite till.



Skulle bygga om ställningen för att kunna installera dörrarna i framtiden, men det började regna på mig.
Roligare att börja fixa till ovanvåningens "golv" inför byggandet av innerväggar och skorsten. Använder allsköns bråte som golv. Ett litet pussel. I skrevan där ska en vägg komma upp i alla fall.



Annikas morbror Göran skickade med glasskärare åt mig. Tack! Ska se om nån funkar imorrn!
Ska se om vi har nån olja också. Kanske nte skadar.



Min eleganta uppmätning av dörrarna. Spröjsen skelar litegranna, så jag tog de minsta måtten. Sen
drar jag av två mm till och hoppas det blir bra.



Beställde skorstenen idag också. Spännande spännande.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar