måndag 15 september 2014

Höststädning

Det här kan var det fulaste arbetsbord jag någonsin byggt. men fort gick det. Och skönt att jobba på var det också.



Anledningen var ett behov av ny kompost. Jag snedsågar översta lådan så det ser ut som en 4 miljoners villa.
Kvar att göra locket av lämpliga fulbitar. Måste som vanligt påminna mig om att det är okej om det blir snett, det är bara en kompost.



Tredje gången vi ska till tippen under bygget. Får hyra kärra denna gången. Trähögen är tryckt skräp som tjänat ut. Nu blir det sopberg istället. Riktigt träspill blir ved eller kompost istället.



Vårt fulvirkesförråd. I uppstädat skick. Det såg ut som själve fan några timmar tidigare. Det har krympt betydligt!
Det mesta har gått till dass, byggställning och massvis av smågrejer som utsättningar och trappor.

Här hoppas jag på vedbacke i framtiden, bästa torkstället.



En massa tompall från tegel och annan skit undanröjt. Oj vad duktig jag är.



Spillbitshögen förpassad i pallkragarna till vänster. Också ett tidigare tegelförråd. Hittade hur mycket bråte som helst i snåren där vi hade virkesupplaget.



Imorgon fortsätter väl sysslan att se på när putsen torkar.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar