fredag 5 september 2014

Putsa gavelspets

Veckans arbete har väl handlat om att förbereda för dagens putskalas.

Här har den saknade ventilen funnit sin plats i tillvaron och vi har lagt förberedande puts upp mot snedsträvor och gavelstöd. Tycker det är en skön grej att göra innan man nätar så man slipper ha det i vägen.



Fönsterbleck är  bortglömt. En normal människa kanske är rationell och gör alla på en gång, men det är för tråkigt för mig. Det här är det bästa hörnet jag lyckats med på ett bleck. Nästa blev istället lite mer skit i vanlig ordning.



Redo för fredag. Nätat, en sats klister och en sats utstockning ligger redo så vi får en flygande start.



Kan inte säga jag putsade så mycket, mamma gjorde lejonparten medans jag koncentrerade mig på att hon alltid hade fulla hinkar. Men det ska ju göras det också.



Syster Yster kom förbi lagom till lunch, en fiskgratäng jag verkligen lagt ner både själ och räkskal i.
Hon hade med sig två äppelträd från trädbeskärarkurs på Julita. Ett Katja på bilden och ett Rött Järnäpple.
Det här hamnade i silt/lerjorden och det andra borta på bondens gamla kompost.

Ska bli spännande att se vilken som trivs bäst.


En trevlig dag.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar