lördag 20 september 2014

Snyltgästen

Igår kväll fick jag den siste nattbajsaren på bild. Duvorna vill inte flyga in längre, men skatan har inga problem att skutta in genom dörren och hoppa upp på sin nattakvist.
Vill inte mörda någon i mitt eget hus, så hon får väl hållas.



Mamma anländer nytvättad och snofsig. Börjar se ut som ett riktigt snickarproffs tycker jag.



Annika är putsnätansvarig, mamma lär upp svärfar i utstockningens hemligheter.
Jag blandar och bär upp nya hinkar.



Fick åka in en sväng på kvällen, finsnickaren var klar med ytterdörrarna och ville hemleverera dom. Det kan man ju inte tacka nej till. Här är framsidans dörr.



Och här är köksdörren. Dags att fixa fram fönstergrejer då. Se om jag kan hitta en glasskärare.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar