onsdag 22 oktober 2014

Andra lagret på lunetten, och vitlöksfunderingar

Det är hög tid att pilla ner vitlökar. Detta var utfallet av denna säsongs mödor. Till vänster är från två köpta sättlökar á trädgårdshandeln. Alla har skjutit upp nån form av andralök.

Till höger är en kontrollgrupp från två vitlökar á ICAs grönsaksdisk. Som synes ett något magrare utfall, och alla blev soloklyftslökar. Enligt dagboken planterade jag 12 oktober förra året.

Något bättre utfall än Syster Ysters potatis i år. Ena odlingen gav utdelningen 1:1, och den andra åt hägrarna(?) upp.
Ska förflytta vitlöksodlingen till mullrikare jord i år, den här säsongen stod dom i pallkrage med kanske väl mycket ler/silt. Täckte lökarna med gräs från höstslåttern. 

Funderar på att hämta några lass löv och bråte från kommunen eller nåt i år. Enligt Paul Gautchi är det väl nu man ska gödsla.



Lade på andra lagret färg på lunetten ikväll. Tror jag nöjer mig så och monterar det innan sista lagret, men jag har inte bestämt mig helt än. Fönsterbleck ska ju målas in, och vi kommer säkert skita ner när vi putsar in det.
Å andra sidan får man ju skära rent glaset på plats om jag väntar...
Nej, jag målar nog tre gånger nu på direkten.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar