lördag 18 oktober 2014

Högvindssäsongen har börjat

Mycket jobb nu. Sånt där jobbigt lönejobb alltså. Tillbringat lejonparten av denna lördag med att sova. Och kolla på film. 
Provat Netflix och lärt mig att det suger MB som bara fasen. Inget för oss med mobilt internet. Lika bra det. Man blir nog mest lat, slö och initiativlös av tevetittande.

Minns knappt när jag var ute vid Huset sist.

Av farmor fick vi alltid en låda choklad var med apelsinsmak. Romerska bågar? När fönstret ligger så här påminner det starkt om choklad i alla fall.



I och med det nya kittet känner jag att jag lärde mig mer om att kitta fönster på det här fönstret än alla andra sammanlagt. Skönt att det var sista då.

Skruvar nog fast det i bockarna stående så man kan måla bägge sidor samtidigt.

Får bli morgondagens stora projekt.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar