tisdag 14 oktober 2014

Mellanspel hemma, eller kittrevolutionen

Det blev ett mellanspel hemma ikväll. Kände mig motiverad till en stunds pyssel och satte mig att kitta en ruta. 

 


Halvvägs genom rutan tog linoljekittet slut och jag öppnade en ny burk, av nytt fabrikat. Halleluja! Vilken skillnad! 
Har alltid haft problem med att kittet helst av allt fastnat på kniven och inte på glaset och träet. Det knölar givetvis till om man bara drar upp skiten igen när man ska jämna till kittfalsen.

Med det här märket stannade kittet där det skulle. Hastigheten ökade genast med minst 300 procent...



Min nya favorit. Får bli en bild på den så jag kommer ihåg vad jag ska köpa nästa gång.



/Peter

3 kommentarer:

  1. Bra info! då vet jag att jag ska fortsätta med samma märke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha! Vissa har tur direkt.

      Radera
  2. Inte säker, men tror vi kör med samma för tillfället. Tummen upp! Är väldigt nyfiken på vad fönstergubben i Bonderœven använde för kitt. Fantastiskt snyggt fönster btw.

    SvaraRadera