söndag 19 oktober 2014

Söndag med hembesök och lite skorsten

Kände ett sug efter att få känna mig normal, så jag bjöd in mig till Lisa och Jan ute i skogen. 

Deras urinsystem för att kunna ha två tankar enligt kommunens krav. Två trattar som man flyttar urinslangen mellan under dassbänken.
Fast nu har den miljögubben gått i pension, och man behövde tydligen inte längre två tankar om man bara skulle använda pisset för eget bruk.

Firar med tårta.



En klokoppling för var pisstank så dom kan suga upp pisset till sin ombyggda gödselspridare med en traktordriven pump.
Inspirerande! Ska ta tag i avlopperiet imorrn, om jag kommer ihåg att ringa nya, fräscha miljötjejen på kommunen vill säga. Jag har en tendens att glömma ringa såna samtal.



Tre lådor fick jag upp på skorstenen. Ville inte blanda nån sats med skorstenslim, så nu får det vänta till nästa helg. Då ska den upp så långt det går utan att öppna taket.



Lisa och Jan skickade med mig en rejäl säck potatis! Tack! Den här bjässen är redo att omvandlas till potatisrakor. Jättestor banan som jämförelse.



Fick se en massa annat roligt förstås, men jag var dålig på fotograferandet och antecknandet i vanlig ordning. Jordkällaren var jättefin!

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar