lördag 1 november 2014

Lunettfönster

Igår kväll tog jag mig i kragen och skar rent glaset från färg. 



Runt lunch idag masade vi oss ut till tomten för att försöka montera det. Hur man gör har jag en milt sagt dimmig uppfattning om.
Började med att sätta två snedreglar för att minska ner hålet, och få nåt att skruva fast fönstret i.

Använde fem vanliga träskruv. Inte mycket att lyxa med karmskruv antar jag. Vad ska justeras, liksom.
Att täta runt karmen var nästa klur. Annika tyckte vi kunde göra en seg gegga av klisterputs och lös hampaisolering. En idé så god som någon.
Medans hon blandade började jag dreva där det var smalt med lindrev.



Ovanligt nog har jag fastnat på bild. Vi kom inte mycket längre. Vi provåkte Annikas gegga, den verkar funka bra. Möjligt att den krymper lite, vi får se.



Så blir det i alla fall. Sista fönstret. I morgon kanske det blir tätt runt det.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar