onsdag 26 november 2014

The perks of having a persistent man


För länge sedan när jag hade ett annat liv och en annan chef.
Chefen var totalt inkompetent när det gällde bilar och han var kanske inte så hemma i att vara chef heller. Min man tyckte då att det var på tiden att jag levlade upp i mina bilkunskaper, typ byta däck.

I alla fall, sagt och gjort. Med visst tandagnisslande.
"Varför behöver jag kunna detta?! Jag är ju tjej och det finns säkert massor med män som vill hjälpa till!"
Sedan kom den där meningen. "Ja men vill du verkligen vara som din chef?"
Mitt förakt mot honom var då ganska stort och så till slut efter x antal år av att vara med och titta, testa och prova. Slå och svära. Ja allt det där. Så står jag inte totalt handfallen i bilens anatomi.

Att den dagen skulle komma då jag verkligen behövde kunskapen trodde jag ju inte. Men plötsligt händer det. Som idag. På väg till bilprovninigen. Punka.


Tack Peter. Du är bäst.


/Annika

1 kommentar: