söndag 30 november 2014

Trött arm

Har fått värre och värre problem med högerarmen. Att jobba annat än på jobbet har inte varit att tänka på.

Grät ut vid matbordet, och Annika beställde raskt hem en bok hon läst för några år sen som förklarade vad felet var.
Jag trodde det var tennisarmbåge, men det verkar vara falsk tennisarmbåge.

Jag har helt enkelt överansträngt armen med allt spikande, så jag har fått permanenta muskelknutor i armen som inte försvinner annat än genom idog massage.
Delar av musklerna har krampat ihop, vilket leder till svår värk, inflammationer och en massa annat gott.

Så fort jag visste vad jag letade efter hittade jag ett antal otroligt ömma punkter i underarmen. Efter första fem minuternas massage hade styrkan i armen ökat med typ tre gånger kändes det som.

Fascinerande bok. Ska plöja den från pärm till pärm nu.

Tack, min älskade ängel!

/Peter


3 kommentarer:

  1. Är det sån där molande värk, typ övre underarmen och undre överarmen? Har samma isf, och svärfar. Försvinner om jag vilar ett par dagar men kommer snabbt igen om man börjar spika grovspik eller lyfter tungt med böjd arm. Nu jobbar jag inte på bygget på ett tag så nu känns det ingenting. Nyfiken på boken, vad heter den?

    /Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, något sån värk är det. För mig kommer det direkt om jag hamrar, men har blivit värre nu.
      Det finns en diskret länk i inlägget, tryck på ordet "bok".

      /Peter

      Radera
  2. hmm... ja man är ju för snabb ibland!...

    /Niklas

    SvaraRadera