onsdag 12 november 2014

Var drar man gränsen mot internet?

Sitter här på mitt hotellrum och funderar. Vart ska jag dra gränsen mot internet? När använder jag internet, och när använder internet mig?

Hur mycket behöver jag egentligen internet? Det känns som att jag lägger för mycket tid och energi på det.
Belöningen har varit väldigt stor, jag skulle inte vara hälften av den man jag är idag utan internet.

Vänder jag internet ryggen kommer jag missa många lärdomar och vägvisningar som hjälper min utveckling,
men jag kommer förmodligen vända mig åt andra håll jag inte utforskat ordentligt.
Är jag stor nog att släppa Farbror Internets hand och ge mig ut i världen?

Sociala mötesplatser har jag slutat med, och kände ingenting. En feglösning är ju att fortsätta slakta ut en del av internet i taget.

Så får det bli. Nu ryker porren.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar